Over mij

Mijn foto
St. Nicolaasga, Friesland, Netherlands
Vanuit een passie voor mozaïek ben ik Kunstig & Zo begonnen. Inmiddels is dit uitgebreid met trendy haken en beelden maken met textielverharder. Kunstig & Zo is een ontmoetingsplek waar je je creatief kunt ontspannen en uitleven. Kijk voor een overzicht van de workshops op www.kunstigenzo.nl

zaterdag 17 september 2011

Opening expositie Red Bull Art of Can

Begin dit jaar schreef Red Bull een wedstrijd uit om een kunstwerk met blikjes Red Bull te maken. Meer dan 250 kunstenaars stuurden uiteindelijk een kunstwerk in. Een jury heeft daarvan zestig geselecteerd die op een expositie in het Centraal Museum te Utrecht komen te staan. Ik was zeer blij verrast toen mijn kunstwerk ook tot de beste zestig bleek te horen.

Vanavond 16 september 2011 is de opening van de expositie Red Bull Art of Can. We worden over de blauwe loper feestelijk ontvangen met een glas prosecco gemixed met Red Bull.

Olivier Wegloop, general manager Boomerang, opent de expositie namens de twee overige juryleden Edwin Jacobs, directeur Centraal Museum en fashion designer Bas Kosters.

De avon
d begint met de bekendmaking van de prijswinnaar. Dit is de 'Can Cat' van Marjolein van der Berk geworden: een prachtige leeuw met een krachtige uitstraling.

Na de prijsuitreiking volgt een modeshow met kleding bestaande uit blikjes Red Bull. De creaties zijn gemaakt door jonge modeontwerpers uit het nest van Bas Kosters. Na de show gaan de modellen ons voor naar de expositieruimte waar alle Art of Can kunstwerken te zien zijn.

Als eerste komen we langs een muur waarop alle namen van de deelnemende kunstenaars zijn geschilderd. Ik voel me heel trots als ik mijn naam op de muur zie staan.

De expositierui
mte ziet er prachtig uit. Het is ongelofelijk wat er allemaal met blikjes Red Bull gemaakt kan worden. Nieuwsgierig bekijken we elkaars kunstwerken. Het is erg leuk om te horen hoe anderen tot hun idee zijn gekomen en hoe zij te werk zijn gegaan.

Ik krijg heel veel positieve feedback op mijn kunstwerk (zie onderstaande foto). Ook al heb ik niet gewonnen, de warme reacties maken dat meer dan goed. Het mooiste compliment dat je kunt krijg
en, is dat iemand geraakt wordt door jouw kunstwerk.

Kijk voor meer foto's in het fotoalbum of nog beter, ga zelf kijken welke bijzondere creaties men heeft gemaakt! Je kunt nog tot en met 29 oktober Art of Can bewonderen in het Centraal Museum te Utrecht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten